Last van ingegroeide haren, ontstekingen of pigmentvlekken?

Ingegroeide haren, ontstekingen, littekentjes en donkere vlekjes… het zijn allemaal vervelende verschijnselen die vaker voorkomen bij de donkere huid. Hoe kun je van deze vervelende huidproblemen afkomen? Het is goed om te weten dat laserontharing een uitkomst biedt en er veel kennis en kunde is binnen de laserkliniek.

Met de donkere huid bedoelen we het pigment in de huid dat kan variëren van lichtbruine tot zwarte pigmenten. Alle huidtypen behandelen we veilig met de Nd:YAG laser. Mediterraanse, Aziatische en Afrikaanse huidtypes zijn voorbeelden van huiden die wij al jarenlang met veel passie behandelen in onze kliniek. Waarom? Binnen gemiddeld 5 behandelingen verschijnt er een andere huid. Een huid veelal zonder huidproblemen.

Ingegroeide haren en ontstekingen

Bij mannen of vrouwen met krullend of kroeshaar zijn ingegroeide haren met ontstekingen een veelvoorkomend probleem. Vanwege het krullende haar, groeit het uiteinde van de haar terug de huid in en veroorzaakt het een ontstekingsreactie met rode, pijnlijke bultjes als gevolg. Bij mannen komt dit vaak voor in de baardstreek, waar scheren voor irritatie zorgt. We noemen dit folliculitis barbae. De oplossing voor dit huidprobleem is laserontharing. Doordat de haarzakjes niet meer in staat zijn om  te groeien, kunnen ze ook niet meer ingroeien en voor een ontsteking zorgen.

In tegenstelling tot wat men vaak denkt is er weldegelijk een veilige laserontharing voor de donkere huid

Met de wetenschap dat er in ieder geval een behandeling is behoeft het ook nog wat uitleg hoe nou eigenlijk van deze vervelende huidproblemen af te komen? We weten dat de donkere huid de neiging kan hebben om bij een ontstekingsreactie te reageren met rode, donkere of zelfs witte vlekken en daarbij littekenvorming. Een veilige behandeling is daarom een must! Het is goed te weten dat de huidtherapeuten veel kennis, ervaring en de juiste apparatuur hebben om ervoor te zorgen dat de donkere huid veilig en effectief onthaard kan worden in onze laserkliniek.

Lasers met een verschillende aanpak

Het type pigment van de donkere huid is van nature in staat zichzelf goed te beschermen tegen UV-stralen, waardoor mensen in tegenstelling tot het lichtere huidtype minder last hebben van rimpels en huidkanker.

Daarentegen reageert de donkere huid weer vervelender op een huidaandoening of huidbeschadiging. Na een beschadiging, ontsteking of irritatie kan de huid namelijk reageren met lichte vlekken (hypopigmentatie), donkere vlekken (hyperpigmentatie) of littekenvorming. Om dit te voorkomen en te genezen moeten we ervoor zorgen dat we veilig laseren en goede peelingen en huidverzorging toepassen om zo weer een gladdere en egalere huid te maken.

De Nd:YAG laser is een ontharingslaser die hierbij uitkomst biedt. Deze richt zich op het ontharen van de haarvaatjes die de haarwortel voeden in plaats van enkel in te werken op de pigmenten van het haarzakje, dan zou je namelijk de huid onmiddellijk verbranden.

Het gebruik van goede huidverzorging en peelingen voor thuis gaat ook positief en ondersteunend bijdragen aan een gladdere huid zonder problemen.

Veilig laseren mogelijk door de Nd:YAG laser

Binnen Laserkliniek Zwolle hebben we al jarenlang ervaring met het behandelen van de donkere huid. Dit zorgt voor veel expertise bij onze huidtherapeuten. We hebben een breed scala aan technieken die ervoor zorgen dat er veilig behandeld kan worden. Het laserontharen van de donkere huid vindt plaats met de Nd:YAG laser. Deze laser heeft een lange golflengte waardoor het natuurlijke pigment in de huid niet beschadigt raakt. Een mooi, bijkomend effect is dat de laser ook gunstig werkt op de ontstekingsreactie in de huid. De huid wordt rustig, egaal met weinig tot geen haren! Beoordeel zelf de resultaten maar eens...

Voor en na het behandeltraject van laserontharing bij ingegroeide haren, folliculitis barbae

Mijn huidverhaal

Jean-Renald is voor dit huidprobleem behandeld bij Laserkliniek Zwolle. Hij kwam binnen met een baardstreek met pijnlijke bulten en diepe wondjes. Hij merkte al snel een grote verandering. De huid werd direct rustiger en de bulten werden kleiner. Na drie of vier bezoekjes aan de kliniek was hij er min of meer vanaf. Een gladde, gave huid als gevolg!

Klik hier om het volledige huidverhaal van Jean-Renald te lezen.

Mijn huidverhaal: "Jean-Renald"

Ben je benieuwd naar wat laserontharing voor jouw huid kan betekenen? Plan een gratis consult bij één van onze huidtherapeuten.